ending ' tentang dhia ' feel it

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

Hello.hari ni lyssa rasa nak story lah pasal tittle entry lyssa hari ni kan . hmm korang mesti tengok kan cerita ' tentang dhia ' yang start pukul 7 tadi kan kan ? best kan ending dia.saya tengok cerita tuh dari first-first cerita tu start. time mula-ll nampak macam tak berapa best je cerita tuhh . lama-ll makin best and kalau boleh tak nak *missed setiap episod . nevermind , masa ending cerita tuh , ya allah sedih sangat lah . Laju je air mata saya mengalir . dapat rasa lah apa yang cerita tuh nak tuju kan dekat kita . dhia dengan zikir meninggal sama-sama . 

sebenarnya pun cerita tuh banyak bagi kita pengajaran . memang dapat banyak lah pengajarannya dari cerita tuhh . You tahu tak ? dekat facebook time saya online , news feed saya peuh dengan story pasal tentang dhia . saya pun tulis juga pasal ' tentang dhia ' tuhh . nak saya prinscreen ke ? hmm . malas pula saya nak buat . haha . korang pun penuh kan news feed dekat facebook pasal cerita tuhh . mesti korang sedih sangat-sangat time watch cerita tuhh . sama lah saya . huuuhuu . air mata dah mengalir sempat lagi saya lap air mata . fuhh' .

  • JODOH - jodoh pertemuan di tangan tuhan...kita boLeh merancang tapi andai itu bukan jodoh kita, makanya takkan bersatu jugak...kaLau bersatu pun, mungkin takkan kekaL...contoh scene : jodoh DHIA dengan AZMI konon2nya sangat sepadan, aLih2 si anonymous ZIKIR yang dapat hingga ke akhirnya..
  • AMALAN2 KHURAFAT LAGI SYIRIK - daLam amaLan orang meLayu kita nie sangat Lah banyaknye pun...asaL tak suka muLa Lah pakai bomoh segaLa main santau sana sini...contoh scene : sape Lagi kaLau bukan pengamaL tegar daLam cerita nie, mak si ZIKIR, SALMI si jahat *daLam cerita je Lah kan*
  • ALLAH ITU LEBIH MENGETAHUI DAN BERKUASA - tak semestinya orang yang jahat akan kekaL jahat sampai ke sudah...kaLau aLLAh nak bagi hidayah pada dia, biLa2 pun dia boLeh berubah maLah menjadi Lebih baik...contoh scene : MELLY yang jahat nauzubiLLah tuh boLeh bertaubat dan jadi sebaik baik manusia Lepas sembuh daro koma
  • FITNAH - kita nampak kan fitnah itu boLeh membawa kepada perkara yang Lebih buruk kan ?? sebab tu Lah daLam isLam jugak ada menyebut, memfitnah itu adaLah dosanya Lebih banyak dari membunuh,,,contoh scene : SALMI and anak perempuannya yang suka sangat bawak muLut and fitnah terhadap DHIA sampai ZIKIR sendiri hiLang kepercayaan dan pertimbangan
  • BERLINDUNG DENGAN KUASA ALLAH - kita tahu tiada Lain seLain dari ALLAH untuk kita berLindung...tak kira Lah ape juga bencana yang nak sampai kepada kita, kaLau ALLAH tak benarkan ianya terjadi, kita akan seLamat insyaaLLah...contoh scene : ALLAH berikan petunjuk kepada mak DHIA untuk discover segaLa kejahatan besannya

hmm . penat saya buat entry ni .  yang blockquote tuh saya ambil dari *cik gojes punya blogspot . hmm
saya buat entry ni sebab saya tahu ramai yang tengok drama tuh . haha . eh korang , tadi lepas cerita ' tentang dhia ' tuh semua nak updates pasal ending and then penuh news feed . tak sampai setengah jam , semua dah tukar update status . haha . cool (Y) . haha biasa lah tu kan kan . saya pun dah tak tahu nak updates pasal apa dekat facebook . hee .okay lah korang. saya dah malas nak tulis entry panjang-ll  via ♥Superbaby

Sincerely ,
Lyssa Simpsons